Dzień 1
10.10.19 czwartek
9.00 – 9.30 Rejestracja uczestników
9.30 – 9.45 Rozpoczęcie konferencji prof. Janusz Majcherek, dyrektor Instytutu Filozofii i Socjologii
9.45 – 10.15 prof. Zdzisława Piątek, Edukacja bez granic; wezwanie do naprawy świata przez wiedzę
10.15 – 10.45 prof. Piotr Skubała, Czego potrzebuje polska szkoła w epoce antropocenu?
10.45 – 11.05 dr Małgorzata Czapla, Filozofia konstruktywizmu a modele dydaktyczne Bruce’a Joyce’a
w kontekście strategii nowoczesnego nauczania
11.05 – 11.35 Przerwa kawowa
11.35 – 12.00 prof. Jacek Breczko, Kształtowanie światopoglądu estetycznego i filozoficznego jako najwyższy cel edukacji
12.00 – 12.25 dr Tatiana Krawczyńska-Zaucha, Przywództwo edukacyjne jako fundament zarządzania oświatą
w świecie VUCA
12.25 – 12.45 dr Marta Dembska, Regulacja i równowaga: Self-Reg Shankera jako niezbędnik dobrego
nauczyciela wczesnej edukacji
12.45 – 13.05 dr Katarzyna Pająk-Załęska, Opcje edukacyjne we współczesnej Polsce
13.05 – 13.30 Dyskusja
13.30 – 14.30 Lunch
Sesja I 14.30 – 14.50 dr hab. Danuta Piróg, Ku samodzielności poznawczej w kształceniu szkolnym i akademickim: przykład geografii 14.50 – 15.10 dr Katarzyna Zych, Świadomość metapoz-nawcza – sposób na skuteczną naukę 15.10 – 15.30 Afrodyta Weselak, Rola wykładowcy w twórczym podejmowaniu wyzwań naukowych przez studentów 15.30 – 15.50 Szymon Turcza-Jurczyński, Debata oksfordzka – nowatorskie narzędzie edukacyjne XXI wieku 15.50 – 16.20 Dyskusja z kawą |
Sesja II 14.30 – 14.50 dr Karolina Mroczyńska, Tutoring jako forma wsparcia ucznia ze spektrum autyzmu w nauczaniu matematyki 14.50 – 15.10 Paweł Milka, Metody tutoringu w zastosowaniu dydaktyki akademickiej ze szczególnym uwzględnieniem podziału na tutoring naukowy i rozwojowy 15.10 – 15.30 Justyna Tomala, Wpływ tutoringu na rozwój miękkich i twardych kompetencji zawodowych studenta 15.30 – 15.50 Katarzyna Machał, Empatia jako cecha dobrego edukatora 15.50 – 16.20 Dyskusja z kawą |
16.20 – 17.30 Warsztat: Elżbieta Dönmez, Mindfulness jako wsparcie procesu nauki (zapisy)
Dzień 2
11.10.19 piątek
9.00 – 9.20 Joanna Frączek-Broda, Migracje XXI wieku, a edukacja. Wyzwania i zagrożenia dla edukacji
w środowisku wielokulturowym
9.20 – 9.40 Adriana Golanko, Szymon Kosmala, Wykształceni na pracowników taśmy fabrycznej – 5 grzechów
współczesnej edukacji w Polsce
9.40 – 10.10 Adam Jabłoński, Zarządzanie niepowodzeniem edukacyjnym w XXI wieku. School Completion
Programme – irlandzki, edukacyjny program pomocowy
10.10 – 10.30 prof. Jadwiga Mizińska, Arystokratyzm ducha C. Noica i H. Skoworoda
10.30 – 10.50 Przerwa kawowa z dyskusją
10.50 – 11.10 prof. Dorota Probucka, Co powinno być celem edukacji etycznej młodzieży w XXI wieku?
11.10 – 11.30 prof. Ewa Podrez, dr. hab. Piotr Duchliński, Jak powinno się dzisiaj pisać podręcznik z etyki?
11.50 – 12.10 dr Grzegorz Całek, Wolontariat w szkole jako sposób kształtowania postaw uczniów – problemy
teraźniejszości i nadzieje na przyszłość
12.10 – 12. 30 dr Marcin Urbaniak, Krytyczna dekonstrukcja programu edukacji łowieckiej <myśliwi –
dzieciom, dzieci – zwierzętom
12.30 – 12.50 dr Mateusz Szast, Praca z uczniem/studentem oparta na relacjach
12.50 – 13.10 Paulina Barańska, Rozwijanie potencjału twórczego uczniów we współczesnej polskiej szkole:
szanse, zagrożenia i wyzwania
13.10 – 13.30 Dyskusja
13.30 – 14.15 Lunch
Sesja I 14.15 – 14.35 Daria Wrona, Cosplay, czyli nowe ujęcie role-playu 14.35 – 14.55 Agata Muniak-Biernat, Aktywność edukacyjna seniorów w procesie selektywnego optymalizowania i kompensowania starości 14.55 – 15.15 Iwona Kukowka, dr Paweł M. Owsianny, Mateusz Gutowski, 200 tysięcy sztuk czy osobników, czyli jak uczniowie podchodzą i dochodzą do istoty dzika 15.15 – 15.35 Justyna Kowalska, Lektura szkolna jako klucz do rozmowy o trudnych tematach 15.35 – 15.55 Dyskusja |
Sesja II 14.15 – 14.35 dr Magdalena Trzcionka, Agile nie tylko dla IT. Metodyka scrum w edukacji uniwersyteckiej. Studium przypadku 14.35 – 14.55 Aleksandra Wójciak, Innowacje technologiczne, a edukacja dzieci z niepełnosprawnościami 14.55 – 15.15 Samanta Dryja-Zabielska, Porażki, błędy, trudności, wyzwania – o uczeniu się polskich nauczycieli polonistów 15.15 – 15.35 Urszula Brzezińska, Emilia Wrocławska-Warchala, Warsztat pedagoga-diagnosty w interdyscyplinarnym zespole profesjonalistów konstruujących indywidualne programy wspomagania rozwoju dzieci o zaburzonym rozwoju 15.35 – 15.55 Dyskusja |
16.00 Zakończenie konferencji
Pobierz: Program