5 sierpnia 2019

Program

Dzień 1

10.10.19 czwartek

9.00 – 9.30        Rejestracja uczestników

9.30 – 9.45        Rozpoczęcie konferencji prof. Janusz Majcherek, dyrektor Instytutu Filozofii i Socjologii

9.45 – 10.15      prof. Zdzisława Piątek, Edukacja bez granic; wezwanie do naprawy świata przez wiedzę

10.15 – 10.45   prof. Piotr Skubała, Czego potrzebuje polska szkoła w epoce antropocenu?

10.45 – 11.05   dr Małgorzata Czapla, Filozofia konstruktywizmu a modele dydaktyczne Bruce’a Joyce’a

                           w kontekście strategii nowoczesnego nauczania

11.05 – 11.35     Przerwa kawowa

11.35 – 12.00     prof. Jacek Breczko, Kształtowanie światopoglądu estetycznego i filozoficznego jako najwyższy cel edukacji

12.00 – 12.25    dr Tatiana Krawczyńska-Zaucha, Przywództwo edukacyjne jako fundament zarządzania oświatą 

                            w świecie VUCA

12.25 – 12.45     dr Marta Dembska, Regulacja i równowaga: Self-Reg Shankera jako niezbędnik dobrego

                              nauczyciela wczesnej edukacji

12.45 – 13.05     dr Katarzyna Pająk-Załęska, Opcje edukacyjne we współczesnej Polsce

13.05 – 13.30     Dyskusja

13.30 – 14.30     Lunch

Sesja I

14.30 – 14.50     dr hab. Danuta Piróg, Ku samodzielności poznawczej w kształceniu szkolnym i akademickim: przykład geografii

14.50 – 15.10     dr Katarzyna Zych, Świadomość metapoz-nawcza – sposób na skuteczną naukę

15.10 – 15.30      Afrodyta Weselak, Rola wykładowcy w twórczym podejmowaniu wyzwań naukowych przez studentów

15.30 – 15.50      Szymon Turcza-Jurczyński, Debata oksfordzka – nowatorskie narzędzie edukacyjne XXI wieku

15.50 – 16.20      Dyskusja z kawą

Sesja II

14.30 – 14.50      dr Karolina Mroczyńska, Tutoring jako forma wsparcia ucznia ze spektrum autyzmu w nauczaniu matematyki

14.50 – 15.10      Paweł Milka, Metody tutoringu w zastosowaniu dydaktyki akademickiej ze szczególnym uwzględnieniem podziału na tutoring naukowy i rozwojowy

15.10 – 15.30        Justyna Tomala, Wpływ tutoringu na rozwój miękkich i twardych kompetencji zawodowych studenta

15.30 – 15.50     Katarzyna Machał, Empatia jako cecha dobrego edukatora

15.50 – 16.20        Dyskusja z kawą

16.20 – 17.30         Warsztat: Elżbieta Dönmez, Mindfulness jako wsparcie procesu nauki (zapisy)

 

Dzień 2

11.10.19 piątek

9.00 – 9.20      Joanna Frączek-Broda, Migracje XXI wieku, a edukacja. Wyzwania i zagrożenia dla edukacji

                           w środowisku wielokulturowym

9.20 – 9.40       Adriana Golanko, Szymon Kosmala, Wykształceni na pracowników taśmy fabrycznej – 5 grzechów

                           współczesnej edukacji w Polsce

9.40 – 10.10      Adam Jabłoński, Zarządzanie niepowodzeniem edukacyjnym w XXI wieku. School Completion

                            Programme – irlandzki, edukacyjny program pomocowy

10.10 – 10.30      prof. Jadwiga Mizińska, Arystokratyzm ducha C. Noica i H. Skoworoda

10.30 – 10.50     Przerwa kawowa z dyskusją

10.50 – 11.10      prof. Dorota Probucka, Co powinno być celem edukacji etycznej młodzieży w XXI wieku?

11.10 – 11.30      prof. Ewa Podrez, dr. hab. Piotr Duchliński, Jak  powinno się dzisiaj pisać podręcznik z etyki?

11.50 – 12.10      dr Grzegorz Całek, Wolontariat w szkole jako sposób kształtowania postaw uczniów – problemy

                            teraźniejszości i nadzieje na przyszłość

12.10 – 12. 30     dr Marcin Urbaniak, Krytyczna dekonstrukcja programu edukacji łowieckiej <myśliwi –

                            dzieciom, dzieci – zwierzętom

12.30 – 12.50      dr Mateusz Szast, Praca z uczniem/studentem oparta na relacjach

12.50 – 13.10      Paulina Barańska, Rozwijanie potencjału twórczego uczniów we współczesnej polskiej szkole:

                            szanse, zagrożenia i wyzwania

13.10 – 13.30         Dyskusja

13.30 – 14.15         Lunch

Sesja I

14.15 – 14.35       Daria Wrona, Cosplay, czyli nowe ujęcie role-playu

14.35 – 14.55      Agata Muniak-Biernat, Aktywność edukacyjna seniorów w procesie selektywnego optymalizowania i kompensowania starości

14.55 – 15.15       Iwona Kukowka, dr Paweł M. Owsianny, Mateusz Gutowski, 200 tysięcy sztuk czy osobników, czyli jak uczniowie podchodzą i dochodzą do istoty dzika

15.15 – 15.35        Justyna Kowalska, Lektura szkolna jako klucz do rozmowy o trudnych tematach

15.35 – 15.55       Dyskusja

Sesja II

14.15 – 14.35       dr Magdalena Trzcionka, Agile nie tylko dla IT. Metodyka scrum w edukacji uniwersyteckiej. Studium przypadku

14.35 – 14.55      Aleksandra Wójciak, Innowacje technologiczne, a edukacja dzieci z niepełnosprawnościami

14.55 – 15.15       Samanta Dryja-Zabielska, Porażki, błędy, trudności, wyzwania – o uczeniu się polskich nauczycieli polonistów

15.15 – 15.35        Urszula Brzezińska, Emilia Wrocławska-Warchala, Warsztat pedagoga-diagnosty w interdyscyplinarnym zespole profesjonalistów konstruujących indywidualne programy wspomagania rozwoju dzieci o zaburzonym rozwoju

15.35 – 15.55       Dyskusja

16.00                           Zakończenie konferencji

Pobierz: Program