3 kwietnia 2019

Program konferencji

Dzień 1

10.10.19 czwartek

9.00 – 9.30        Rejestracja uczestników

9.30 – 9.45        Rozpoczęcie konferencji – JM Rektor UP

9.45 – 10.15      prof. Zdzisława Piątek, Edukacja bez granic; wezwanie do naprawy świata przez wiedzę

10.15 – 10.45   prof. Piotr Skubała, Czego potrzebuje polska szkoła w epoce antropocenu?

10.45 – 11.05   dr Małgorzata Czapla, Filozofia konstruktywizmu a modele dydaktyczne Bruce’a Joyce’a

                           w kontekście strategii nowoczesnego nauczania

11.05 – 11.35     Przerwa kawowa

11.35 – 12.00     prof. Jacek Breczko, Kształtowanie światopoglądu estetycznego i filozoficznego jako najwyższy cel edukacji

12.00 – 12.25    dr Tatiana Krawczyńska-Zaucha, Edukacja XXI w. jako przygotowanie do pełni życia w świecie VUCA

12.25 – 12.45     dr Marta Dembska, Regulacja i równowaga: Self-Reg Shankera jako niezbędnik dobrego

                              nauczyciela wczesnej edukacji

12.45 – 13.05     Katarzyna Pająk-Załęska, Opcje edukacyjne we współczesnej Polsce

13.05 – 13.30     Dyskusja

13.30 – 14.30     Lunch

Sesja I

14.30 – 14.50      dr hab. Danuta Piróg, Ku samodzielności poznawczej w kształceniu szkolnym i akademickim: przykład geografii

14.50 – 15.10     Katarzyna Zych, Świadomość metapoznawcza – sposób na skuteczną naukę

15.10 – 15.30       Afrodyta Weselak, Rola wykładowcy w twórczym podejmowaniu wyzwań naukowych przez studentów

15.30 – 15.50      Szymon Turcza-Jurczyński, Debata oksfordzka – nowatorskie narzędzie edukacyjne XXI wieku

15.50 – 16.20      Dyskusja z kawą

Sesja II

14.30 – 14.50      dr Karolina Mroczyńska, Tutoring jako forma wsparcia ucznia ze spektrum autyzmu w nauczaniu matematyki

14.50 – 15.10     Paweł Milka, Metody tutoringu w zastosowaniu dydaktyki akademickiej ze szczególnym uwzględnieniem podziału na tutoring naukowy i rozwojowy

15.10 – 15.30       Justyna Tomala, Wpływ tutoringu na rozwój miękkich i twardych kompetencji zawodowych studenta

15.30 – 15.50      Katarzyna Machał, Empatia jako cecha dobrego edukatora

15.50 – 16.20      Dyskusja z kawą

16.20 – 17.30         Warsztat Nonviolent Communication  Marshall’a Rosenberg’a w edukacji i wychowaniu

 

Dzień 2

11.10.19 piątek

9.00 – 9.20      Joanna Frączek-Broda, Migracje XXI wieku, a edukacja. Wyzwania i zagrożenia dla edukacji

                           w środowisku wielokulturowym

9.20 – 9.40       Adriana Golanko, Szymon Kosmala, Wykształceni na pracowników taśmy fabrycznej – 5 grzechów

                            współczesnej edukacji w Polsce

9.40 – 10.10      Adam Jabłoński, Zarządzanie niepowodzeniem edukacyjnym w XXI wieku. School Completion

                             Programme – irlandzki, edukacyjny program pomocowy

10.10 – 10.50     Przerwa kawowa

10.50 – 11.10      prof. Ewa Podrez, dr hab. Piotr Duchliński, Jak  powinno się dzisiaj pisać podręcznik z etyki?

11.10 – 11.30      dr Grzegorz Całek, Wolontariat w szkole jako sposób kształtowania postaw uczniów – problemy

                             teraźniejszości i nadzieje na przyszłość

11.30 – 11.50      Paulina Barańska, Rozwijanie potencjału twórczego uczniów we współczesnej polskiej szkole:

                              szanse, zagrożenia i wyzwania

Sesja I

12.00 – 12.20      Daria Wrona, Cosplay, czyli nowe ujęcie role-playu

12.20 – 12.40      Agata Muniak-Biernat, Aktywność edukacyjna seniorów w procesie selektywnego optymalizowania i kompen-sowania starości

12.40 – 13.00      Iwona Kukowka, dr Paweł M. Owsianny, Mateusz Gutowski, 200 tysięcy sztuk czy osobników, czyli jak uczniowie podchodzą i dochodzą do istoty dzika

13.00 – 13.20      Justyna Czupryniak, Lektura szkolna jako klucz do rozmowy o trudnych tematach

13.20 – 13.50      Dyskusja

 

Sesja II

12.00 – 12.20      dr Magdalena Trzcionka, Agile nie tylko dla IT. Metodyka scrum w edukacji uniwersyteckiej. Studium przypadku

12.20 – 12.40      Aleksandra Wójciak, Innowacje technologiczne, a edukacja dzieci z niepełnosprawnościami

12.40 – 13.00      Samanta Dryja-Zabielska, Porażki, błędy, trudności, wyzwania – o uczeniu się polskich nauczycieli polonistów

13.00 – 13.20      Urszula Brzezińska, Emilia Wrocławska-Warchala, Warsztat pedagoga-diagnosty w interdyscyplinarnym zespole profesjo-nalistów konstruujących indywidualne programy wspoma-gania rozwoju dzieci o zaburzonym rozwoju

13.20 – 13.50      Dyskusja

13.50 – 14.50         Lunch

15.00 – 16.00        Warsztaty

16.00                          Zakończenie konferencji