Dzień 1
10.10.19 czwartek
9.00 – 9.30 Rejestracja uczestników
9.30 – 9.45 Rozpoczęcie konferencji – JM Rektor UP
9.45 – 10.15 prof. Zdzisława Piątek, Edukacja bez granic; wezwanie do naprawy świata przez wiedzę
10.15 – 10.45 prof. Piotr Skubała, Czego potrzebuje polska szkoła w epoce antropocenu?
10.45 – 11.05 dr Małgorzata Czapla, Filozofia konstruktywizmu a modele dydaktyczne Bruce’a Joyce’a
w kontekście strategii nowoczesnego nauczania
11.05 – 11.35 Przerwa kawowa
11.35 – 12.00 prof. Jacek Breczko, Kształtowanie światopoglądu estetycznego i filozoficznego jako najwyższy cel edukacji
12.00 – 12.25 dr Tatiana Krawczyńska-Zaucha, Edukacja XXI w. jako przygotowanie do pełni życia w świecie VUCA
12.25 – 12.45 dr Marta Dembska, Regulacja i równowaga: Self-Reg Shankera jako niezbędnik dobrego
nauczyciela wczesnej edukacji
12.45 – 13.05 Katarzyna Pająk-Załęska, Opcje edukacyjne we współczesnej Polsce
13.05 – 13.30 Dyskusja
13.30 – 14.30 Lunch
Sesja I 14.30 – 14.50 dr hab. Danuta Piróg, Ku samodzielności poznawczej w kształceniu szkolnym i akademickim: przykład geografii 14.50 – 15.10 Katarzyna Zych, Świadomość metapoznawcza – sposób na skuteczną naukę 15.10 – 15.30 Afrodyta Weselak, Rola wykładowcy w twórczym podejmowaniu wyzwań naukowych przez studentów 15.30 – 15.50 Szymon Turcza-Jurczyński, Debata oksfordzka – nowatorskie narzędzie edukacyjne XXI wieku 15.50 – 16.20 Dyskusja z kawą |
Sesja II 14.30 – 14.50 dr Karolina Mroczyńska, Tutoring jako forma wsparcia ucznia ze spektrum autyzmu w nauczaniu matematyki 14.50 – 15.10 Paweł Milka, Metody tutoringu w zastosowaniu dydaktyki akademickiej ze szczególnym uwzględnieniem podziału na tutoring naukowy i rozwojowy 15.10 – 15.30 Justyna Tomala, Wpływ tutoringu na rozwój miękkich i twardych kompetencji zawodowych studenta 15.30 – 15.50 Katarzyna Machał, Empatia jako cecha dobrego edukatora 15.50 – 16.20 Dyskusja z kawą |
16.20 – 17.30 Warsztat Nonviolent Communication Marshall’a Rosenberg’a w edukacji i wychowaniu
Dzień 2
11.10.19 piątek
9.00 – 9.20 Joanna Frączek-Broda, Migracje XXI wieku, a edukacja. Wyzwania i zagrożenia dla edukacji
w środowisku wielokulturowym
9.20 – 9.40 Adriana Golanko, Szymon Kosmala, Wykształceni na pracowników taśmy fabrycznej – 5 grzechów
współczesnej edukacji w Polsce
9.40 – 10.10 Adam Jabłoński, Zarządzanie niepowodzeniem edukacyjnym w XXI wieku. School Completion
Programme – irlandzki, edukacyjny program pomocowy
10.10 – 10.50 Przerwa kawowa
10.50 – 11.10 prof. Ewa Podrez, dr hab. Piotr Duchliński, Jak powinno się dzisiaj pisać podręcznik z etyki?
11.10 – 11.30 dr Grzegorz Całek, Wolontariat w szkole jako sposób kształtowania postaw uczniów – problemy
teraźniejszości i nadzieje na przyszłość
11.30 – 11.50 Paulina Barańska, Rozwijanie potencjału twórczego uczniów we współczesnej polskiej szkole:
szanse, zagrożenia i wyzwania
Sesja I 12.00 – 12.20 Daria Wrona, Cosplay, czyli nowe ujęcie role-playu 12.20 – 12.40 Agata Muniak-Biernat, Aktywność edukacyjna seniorów w procesie selektywnego optymalizowania i kompen-sowania starości 12.40 – 13.00 Iwona Kukowka, dr Paweł M. Owsianny, Mateusz Gutowski, 200 tysięcy sztuk czy osobników, czyli jak uczniowie podchodzą i dochodzą do istoty dzika 13.00 – 13.20 Justyna Czupryniak, Lektura szkolna jako klucz do rozmowy o trudnych tematach 13.20 – 13.50 Dyskusja
|
Sesja II 12.00 – 12.20 dr Magdalena Trzcionka, Agile nie tylko dla IT. Metodyka scrum w edukacji uniwersyteckiej. Studium przypadku 12.20 – 12.40 Aleksandra Wójciak, Innowacje technologiczne, a edukacja dzieci z niepełnosprawnościami 12.40 – 13.00 Samanta Dryja-Zabielska, Porażki, błędy, trudności, wyzwania – o uczeniu się polskich nauczycieli polonistów 13.00 – 13.20 Urszula Brzezińska, Emilia Wrocławska-Warchala, Warsztat pedagoga-diagnosty w interdyscyplinarnym zespole profesjo-nalistów konstruujących indywidualne programy wspoma-gania rozwoju dzieci o zaburzonym rozwoju 13.20 – 13.50 Dyskusja |
13.50 – 14.50 Lunch
15.00 – 16.00 Warsztaty
16.00 Zakończenie konferencji